Możesz także skorzystać z Zaawansowanej wyszukiwarki
17 listopada w Polsce obchodzony będzie pierwszy ogólnopolski Dzień bez Długów. Akcja, która stanowi część kampanii edukacyjnej „Nasze Długi”, organizowana jest po to, by zwiększyć społeczną wiedzę z zakresu zarządzania własnymi finansami oraz regulowania należności.
Dzień bez Długów w zamierzeniu ma być pretekstem do oddania wszystkich zaległych kwot, a także uświadomienia dłużnikom, ile mogą zyskać terminowo regulując płatności. Oprócz tego to doskonała okazja do tego, by poinstruować zaciągających kredyty o możliwościach rozsądnego zadłużania się.
Akcja ta ma także na celu zbadanie reakcji społeczeństwa na temat długów i wszystkiego tego, co z nimi związane. W internetowej ankiecie, która dostępna jest na stronie: http://www.ankietka.pl/ankieta/30419/17-listopada-dzien-bez-dlugow.html, organizatorzy usiłują uzyskać odpowiedź na pytania związane z zadłużeniem Polaków, a także z zasadnością przeprowadzania akcji społecznych takich jak zbliżający się „Dzień bez Długów”.
O tym, że kampanie podobne do tej są potrzebne, świadczy ogromne i rosnące lawinowo zadłużenie Polaków. Zgodnie z publikacją Kompleksowego Raportu o Długach wartość niespłacanych terminowo długów polskich przedsiębiorców oraz osób prywatnych w sierpniu 2009 wynosiła 79,24 mld zł. Firmom zarówno państwowym, jak i prywatnym największy kłopot sprawia regulowanie kredytów zaciągniętych w bankach. Kwota zagrożonych kredytów mieszkaniowych osób prywatnych także wzrosła. Trudności nastręcza regulowanie alimentów zasądzonych przez sąd, długów rosnących na kartach kredytowych oraz podstawowych opłat: czynszu, prądu, gazu, podatków i ceł.
W bazie Krajowego Rejestru Długów znajduje się już ponad 837 tys. zadłużonych, z czego aż 52,6% stanowią konsumenci. W zaciąganiu kredytów mniej ostrożni są mężczyźni, którzy stanowią aż 70% wszystkich niespłacających. W przypadku obu płci najczęściej zobowiązań nie spłacają osoby w przedziale wiekowym 26-35 lat.
Patronat merytoryczny nad akcją objęły najważniejsze instytucje, które zaangażowane są w edukację w zakresie finansów osobistych: Konferencja Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Centrum Badań Nad Zachowaniami Ekonomicznymi. Patronami medialnymi z kolei są Bankier.pl, Pani Domu oraz PRNews.pl. Kampania została zorganizowana dzięki inicjatywie firmy KRUK S.A.
natalia jurga
Źródło:
Nf.pl
Krd.pl
Oferty pracy dla każdego już teraz szukaj pracy. Umieść ogłoszenia o pracę w naszym serwisie. U nas również informacje o szkoleniach, kursach które zapewniają podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Firmy maja możliwość darmowej rekrutacji i umieszczania ogłoszeń poszukujących pracowników. Pierwszy ogólnopolski dzień bez długów. Poradniki i artykuły na ofertypracy24h.pl. Praca, baza ogłoszeń dla poszukujących pracy.
© 2009-2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.